Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Večernji list: Hrvatska ulazi u trku za gradnju fabrike Folksvagena

Komentari (11) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 22 oktobar 2019 10:18
siniša
Svojevremeno kad je mogu reći pod Titovom komandom napšravljeno brodogradilište u Kraljevici oni su imali unapred ugovorene poslove odnosno besplatno tržište za nardnih trideset godina. To je bilo na osnovu dogovora Tita i Brežnjeva. Inače ga ne bi gradili.

Raljspoadom SSSR-a Kraljevica koja ume da pravi male brodove nije imala više kome da ih proda i zatvorila se.

Ili sarajevski TAS. Oni su proizvodili folksvagene, kasnije golfove. I sada ima golfova 2 koji dobro idu prioizvedeni u Sarajevu. Ali trržište za sarajevske golfove se smanjilo. Ko hoće golf kupuje napravljen u Nemačkoj. I sarajevski taAS ne proizvodi folksvageneove golfove.

Znači oni neće, a Hrvatska hoće. Neće ni Hrvatska samop nabijaju cenu Srbiji, da bi Srbija ponudila vioše subvencije.
Preporuke:
1
1
2 utorak, 22 oktobar 2019 11:22
penzioner Cviko,
@siniša,
Ispravka,
Za vreme socijalizma "Titovo brodogradilište" gradilo je brodove do 120m dužine. Nije ga osnovao Tito već Car Karlo šesti 1729g. ... Danas se zove "Brodogradilište Kraljevica", u vlasništvu firme "D...". (Nećemo ih reklamirati). Za vreme Tita u Kraljevici su sagrađeni (sklopljeni?) ruski motorni čamci tipa "OSA" a kasnije su građene raketne topovnjače, serija "Rade Končar". Ove topovnjače pamtim po izjavi jednog admirala koji je kazao da su ti brodovi proizvod domaće pameti... Ako izuzmemo el.energiju, teh. gasove uključivo komprimirani vazduh, vodu, jeftinu radnu snagu, sve ostalo od početnog crteža preko, limova, motora i sve ostale opreme bilo je iz inostranstva. Toliko o domaćem proizvodu.
Preporuke:
6
0
3 utorak, 22 oktobar 2019 11:23
Ko će da radi u toj fabrici?
Sve što vredi pobeže u beli svet - sa pasošem EU.

Još gore nego ovde kod nas.
Preporuke:
5
0
4 utorak, 22 oktobar 2019 13:37
siniša @ penzioner Cviko
Ne veličam ja Tita,niti ističem vrednosti tog sistema. Jednostavno su bile dobre geostrateške okolnosti, nije bilo rata četrdeset godina pa se radilo, zarađivalo, učilo a bogami i putovalo i odmaralo. Mislim na većinu običnih građana i porodica u koje i ja spadam.

Brodogradilište Kraljevica ma ko da ga je osnovao i kad je nakon dogovora Tita i Brežnjeva napravilo stotine malih brodova, verovatno i tih do 120 m nebitno, ali poenta je u DUGOROČNOM TRIDESET GODINA DUGOM PLASMANU VELIKE PROIZVODNjE POZNATOM KUPCU SSSR, IAKO NE JEDINO NjEMU, ŠTO JE DONELO TOM KRAJU, RIJECI I HRVATSKOJ MILIONE I MILONE DOLARA.

Dakle reč je o osnovnom KAPITALISTIČKOM PRINCIPU 1. poznat kupac, 2. zatim proizvodnja. Nikako obrnuto. Obrnuto zači propast.

Reč je o folksvagenu danas uSrbiji ili Hrvatskoj.

Naši hoće da 1. naprave pogon i 2. da onda traže kome će prodati.

To Hrvati neće da učine ni slučajno, a Srbi, odnosno SNS vlasti hoće što je još jedna katastrofa u najavi.
Preporuke:
2
1
5 utorak, 22 oktobar 2019 14:45
Po
@cviko
Brodogradilište u Kraljevici je bilo dok se nije nedavno ugasilo u samostalnoj Hrvatskoj najstarije brodogradilište u Europi s najdužim kontinuitetom proizvodnje brodova. Tito je samo nakratko radio u njemu a nekima je to bila motivacija više da ga unište.
Preporuke:
2
0
6 utorak, 22 oktobar 2019 15:04
paja
Ideja da se VW dovede u Srbiju svakako jeste dobra. Mislim da to ne treba posebno ni obrazlagati. Srbija nece biti zaduzena za prodaju niti ce biti upletena u poslovanje te fabrike - time ce se baviti Nemci. Srbija mozda dobije nesto malo para od poreza (ako ih bude uopste naplacivala) i otvorice se nekoliko hiljada radnih mesta gde ce nasi ljudi moci da rade i uce. I to je vec nesto ...

Medjutim, otvaranje takve fabrike je uvek i politicko pitanje. A nase sanse u konkurenciji sa Rumunijom, Bugarskom i Hrvatskom su jako male. Mozda je izvesna prednost nas ugovor sa Rusijom koji dozvoljava povlascen izvoz ali i taj ugovor nije tako jednostavan i zahtevao bi dosta priprema da bi se beneficije iz tog ugovora zbilja mogle iskoristiti. Zato se ne treba previse nadati ...
Preporuke:
1
2
7 utorak, 22 oktobar 2019 15:47
Tarabuc
Samo nemoj da dodje u Srbiju košta će ovu sirotinju svakog po 200 evra a srbija od toga neće imati ništa fijat je najbolji dokaz za to,Blago okupatorima kad se kolonije takmiče koja će zemlja dati više novca za tudju industeiju dok domaća nestaje.
Preporuke:
3
1
8 utorak, 22 oktobar 2019 16:08
Zato se i radikali
Jednostavno su bile dobre geostrateške okolnosti, nije bilo rata četrdeset godina pa se radilo, zarađivalo, učilo a bogami i putovalo i odmaralo.

WoYwodine i Acine strUje bore za mir i stabilnost.
Jedino U tim Uslovima mogu se namagnetisati i namamiti investitori, tUristi, pedofili, narkomani, seksUalizovani i naravno fabrikanti koji tragaYU za sUbvencijama.
Preporuke:
1
0
9 utorak, 22 oktobar 2019 16:15
Eho
Mislim da su šanse hrvatske vrlo male da dobije jednu takvu greenfield investiciju jer da bi pobijedili konkurenciju treba ozbiljna priprema za ponudu,dobra analiza konkurencije i ponuda izvan očekivanih benefita. RH je skupa po pitanju rada, a najkvalitetniji kadar se ionako iselio. Osim toga u RH nema nikoga ozbiljnog da napravi ponudu koja može uspjeti. Pa oni nisu mogli kupiti 12 aviona od Izraela,zatim su zalaufali priču o kineskoj kupnji brodogradilišta da na kraju od toga nema ništa i to upravo ministar Horvat koji je ugostio Nijemca. Sve su to s hrvatske strane nekakve pričice kojima se zabavlja javnost par mjeseci i na kraju ništa. U RH su se pregovori uvijek vodili da bi se nešto prodalo ili dalo a da bi se dobilo toga nije do sada bilo. Struju uvoze a da bi došla auto industrija treba domaća stabilna proizvodnja kao u Slovačkoj. Ni Srbija neće dovući VW zbog velikih političkih rizika i vrludanja u geopolitici. Bugarska ima dobre šanse,ima morsku luku i velik ljudski resurs
Preporuke:
3
0
10 utorak, 22 oktobar 2019 17:07
penzioner Cviko,
@siniša,
Taj trideset godišnji anražman nije postojao. Potražio sam sajtove "brodogradilište Kraljevica i Titovo brodogradilište". Tek od 1974 Kraljevica je počela proizvodnju za SSSR serijom putničko teretnih brodova, 10 kom. plus remont. Suština priče je u sledećem: SFRJ je sa svojim devizama kupovala brodsku opremu na zapadu, čime su Sovjeti štedeli svoje devize, ugrađivala je u brodove za SSSR a zauzvrat kupovali smo njihovu ratnu tehniku. Uz opremu išla je i tehnička dokumentacija koja je SSSR stručnjcima pomogla u razvijanju njihovih proizvoda ili im je bar pružila mogućnost za to. Hrvati su bili protiv toga pa su vikali "gde su naše devize"? I to je jedan od elemenata njihovog poznatog ponašanja... Tačno je da su devize zarađene u turizmu bile značajna stavka ali isto tako i izvoz naoružanja i borbene tehnike uopšte predstavljao je mnogo značajniji iznos. Zbog toga nas je am. vojna industrija i napala. Ovo je duga priča a može se napisati i poseban tekst...
Preporuke:
4
0
11 utorak, 22 oktobar 2019 18:09
penzioner Cviko,
Najnovije vesti na temu "Folksvagen", ništa od trke. Ovo govori koliko su ljudi sa vrha vlasti naivni i površni u proceni. A ko zna, možda su onima koji odlučuju ponudili malo. Obraz u "Folksvagenu" košta mnogo više???
Preporuke:
2
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner